• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Erfarenheter av Ikano Bank Privatlån

Vilket betyg skulle du ge Ikano Bank (5 bäst)

  • 5

    Röster: 4 21.1%
  • 4

    Röster: 6 31.6%
  • 3

    Röster: 6 31.6%
  • 2

    Röster: 1 5.3%
  • 1

    Röster: 2 10.5%

  • Totalt antal röstare
    19

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 361
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Någon som haft sitt lån längre hos Ikano och lyckats få ner räntan genom att ringa dom?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

lån

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
26 September 2013
Meddelanden
245
Mottagna reaktioner
97
Poäng
257
Jag fick faktiskt ner mina två lån med 0.5% på respektive. Har läst att det uteslutande inte går att sänka räntan hos Ikano, blev nekad första gången men provade via deras chatt några månader senare och blev förvånad.
Visserligen liten sänkning men alltid något!
 
M

MLA

Gäst
Poäng: 0
Blev godkänd igår vid midnatt, skrev under via bankid, det ligger inne ikano på mitt autogiro med. Själva summan finns inte uppe på mitt inlogg än, men ränta och så finns samt står banklån. Min fråga är, vad har folk för erfarenhet av utbetalning av lån från ikano? Lång tid efter att autogiro medgivits? Har ingen brådska den här veckan att ha det, men skulle vara skönt att betala bort alla krediter på uc och se hur betyget kommer se ut när det uppdateras.
 

Conrad

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
16 Januari 2019
Meddelanden
181
Mottagna reaktioner
72
Poäng
217
Tycker Ikano är bra, lite frågetecken för att man måste skicka bild på sitt pass/id, mobilt bankid borde vara ett fullgott alternativ (speciellt som man varit kund tidigare). De har en resa att göra i den digitala utvecklingen. Men räntemässigt är jag nöjd utifrån mina förutsättningar, trevlig kundtjänst vid de få tillfällen jag har behövt höra av mig.
 
M

MLA

Gäst
Poäng: 0
Behövde inte komplettera med någonting. Sökte tisdag, fått bekräftat imorse att lånet ska betalas ut inom 3 arbetsdagar.
 

Conrad

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
16 Januari 2019
Meddelanden
181
Mottagna reaktioner
72
Poäng
217
Behövde inte komplettera med någonting. Sökte tisdag, fått bekräftat imorse att lånet ska betalas ut inom 3 arbetsdagar.
Mycket märkligt. Jag sökte och fick lån för ett par veckor sedan, problemet var att jag precis tappat mitt id-kort och chansade med att söka på mitt gamla. Det gick inte, så fick vänta en vecka tills mitt nya id kom. "Jag kan bara hålla med dig om att det är stelbent, men just när det gäller id-kort så är vi stenhårda", förklarade killen i kundtjänst.
 
M

MLA

Gäst
Poäng: 0
Mycket märkligt. Jag sökte och fick lån för ett par veckor sedan, problemet var att jag precis tappat mitt id-kort och chansade med att söka på mitt gamla. Det gick inte, så fick vänta en vecka tills mitt nya id kom. "Jag kan bara hålla med dig om att det är stelbent, men just när det gäller id-kort så är vi stenhårda", förklarade killen i kundtjänst.
Jag tog inte samla lån, var det något du gjorde?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp